ZZP-coach

Ondernemers hebben het niet altijd even gemakkelijk. Zeker de zelfstandig ondernemers hebben behoorlijk wat papierwerk om doorheen te moeten werken, zeker aan het eind van het kwartaal of aan het begin van een nieuw fiscaal jaar. Alle papieren, alle afspraken en contracten moeten worden vastgelegd en wee je gebeente als je dit ergens een keertje vergeet. Coaching voor ZZP-ers helpt daarbij.

Om je hierbij te helpen en te zorgen dat je nergens die broodnodige inkomsten misloopt, zijn er allerlei bedrijven die je kunnen helpen om je bedrijf zo goed mogelijk en gezond mogelijk te laten zijn. Een dienst die erg belangrijk kan zijn en door veel mensen een beetje lijkt te worden vergeten, zo nu en dan, is debiteurenbewaking.

Betaalgedrag en risico’s

Debiteurenbewaking houdt in dat een bedrijf speciaal voor jou en je bedrijf bij gaat houden wie van je klanten nog een rekening open heeft staan. Ook wordt hierbij het betaalgedrag van de klanten geanalyseerd zodat je weet welke van hen een risico kunnen vormen bij betaling. Dit kan helpen om je prognoses te stellen voor je inkomsten en een duidelijk overzicht te krijgen van wie er nog een factuur te betalen heeft. In sommige gevallen is het zelfs mogelijk om een incassobureau te binden aan bepaalde klanten, wanneer je weet dat de een en wat ruwere aanpak nodig heeft dan de ander.

Alles is cashflow

Cashflow is alles wanneer het aankomt op het runnen van een bedrijf. Hierbij hoort natuurlijk ook dat je alles zo overzichtelijk en inzichtelijk mogelijk kan laten verlopen. Voorkom dus dat je straks niet voldoende geld over houdt. Zorg dat je de debiteurenbewaking inschakelt, zeker wanneer je alleen een bedrijf runt. Het maakt het ondernemen rustgevender, overzichtelijker en ook leuker.

Waarde aan de mening

Bedrijven hechten ongelooflijk veel waarde aan de meningen en opvattingen van klanten en potentiële afzetmarkten. Kort gezegd zijn bedrijven juist aldoor op zoek naar verbeterpunten zodat ze dit kunnen omzetten naar nieuwe producten of een betere dienstverlening. Om dit te krijgen hebben ze heel wat verschillende middelen om in te zetten. Denk aan een e-mail met daarin de vraag om het product of een dienst te beoordelen, of juist per telefoon. Bij laatst genoemde zal het bedrijf een medewerker aan de telefoon zetten en zo een klantenbestand af laten bellen, in de hoop dat er duidelijk en bruikbare informatie uit kan komen. Dit kan helpen om de service van het bedrijf te verbeteren.